Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

1. Úvod

Tyto obchodní podmínky upravují vztahy mezi Mgr. David Kaspřákem, Ph.D., se sídlem Jaroslava Vrchlického 1486/2, 736 01 Havířov, IČO: 17333695, jakožto poskytovatelem služeb (dále jen „Poskytovatel“), a zákazníky (dále jen „Zákazník“) využívající služby nabízené na webových stránkách laboratoře Dekódovna Lab – www.dekodovna.cz (dále jen „Web“).

2. Služby

Poskytovatel nabízí následující služby: analýza DNA zvířat, rostlin či hub, zpracování výsledku analýzy, archivace DNA, příprava odběrové sady DNA, svoz vzorků.

Podrobné informace o jednotlivých službách, včetně cen a požadavků na vzorky, jsou uvedeny na Webu.

3. Objednávka služeb

3.1 Zákazník může objednat služby telefonicky na čísle +420 730 432 919, emailem na adrese info@dekodovna.cz nebo prostřednictvím kontaktního formuláře na Webu či na příslušných sociálních sítích (Instagram, Facebook apod.). 

3.2 V případě objednání služeb přes kontaktní formulář na Webu, bude objednávka potvrzena Poskytovatelem telefonicky nebo emailem. 

3.3 Objednávka se stává závaznou po potvrzení ze strany Poskytovatele.

4. Nezávazná objednávka

4.1 Zákazník si může nabízené služby Poskytovatele nejdříve nezávazně objednat pomocí formuláře Nezávazná objednávka na Webu. 

4.2 Poskytovatel po obdržení nezávazné objednávky kontaktuje Zákazníka na telefon nebo email, který uvedl ve formuláři, v nejbližší možné době v pracovních dnech od pondělí do pátku mezi 8 a 15 hodinou.

4.3 Poskytovatel se Zákazníkem dohodne poptávané služby a strvdí si objednávku telefonicky nebo emailem.

4. Platební podmínky

4.1 Ceny za služby jsou uvedeny na Webu a jsou závazné v okamžiku objednávky.

4.2 Poskytovatel vystavuje fakturu a přijímá následující způsoby platby: převodem na bankovní účet nebo převodem na účet Revolut.

4.3 Poskytovatel vystaví fakturu po potvrzení objednávky.

4.4 Platba (faktura) je splatná do 5 dnů po potvrzení objednávky. Pokud nedojde k úhradě, požadována služba nebude provedena. Poskytovatel sice odešle odběrovou sadu, aby nedocházelo k prodlení vyšetření, ale samotné vyšetření nebude provedeno, dokud nebude faktura zaplacena.

5. Dodací podmínky

5.1 Doručování zásilek v rámci objednaných služeb, tj. doručení odběrové sady Zákazníkovi a doručení vzorku do laboratoře Poskytovateli, zajišťuje přepravní služba Zásilkovna s.r.o. dle dohodnutých podmínek mezi přepravní službou a Poskytovatelem.

5.2 Odeslání odběrové sady, kterou si Zákazník objednal dle bodu 3 nebo 4, zařídí Poskytovatel v nejbližší možný pracovní den po potvrzení objednávky. Cena přepravy je zahrnuta v částce za odběrovou sadu, viz ceny na Webu.

5.3 Dodání odběrové sady Zákazníkovi probíhá výhradně na nejbližší odběrové místo přepravní služby Zásilkovna s.r.o. od uvedené adresy Zákazníka v objednávce, pokud se Zákazník s Poskytovatelem nedomluví jinak.

5.4 Zaslání vzorku Zákazníkem Poskytovateli do laboratoře proběhne dle uvedeného postupu v odběrové sadě. Zásilku Zákazník nehradí, její doručení hradí Poskytovatel. 

5.5 Doba zpracování vzorků je 10 až 14 pracovních dní (dle daného testu) od přijetí vzorku do laboratoře, pokud nebylo dohodnuto jinak. 

5.6 Výsledky analýzy budou Zákazníkovi zaslány na emailovou adresu uvedenou ve formuláři (kontaktní formulář nebo nezávazná objednávka na Webu). V případě tištěného výsledku zaslaného poštou bude účtován poplatek 50 Kč. Výsledek vyšetření je Zákazníkovi odeslán ihned po zpracování Poskytovatelem.

5.7 Doručení zásilek bývá zpravidla do 3 pracovních dnů od převzetí zásilky přepravcem. Poskytovatel nenese odpovědnost za zpoždění způsobené třetími stranami.

6. Odpovědnost a záruky

6.1 Poskytovatel zaručuje přesnost a kvalitu poskytovaných služeb na základě správné laboratorní praxe, odborných zkušeností a v souladu s aktuálními vědeckými poznatky. 

6.2 Poskytovatel vyhodnocuje výsledky analýzy a sepisuje výsledkovou zprávu na základě vědeckých poznatků a svých odborných znalostí aktuálních v době sepisování výsledkové zprávy.

6.3 Poskytovatel nenese odpovědnost za škody vzniklé nesprávným použitím výsledků, chybnou interpretací výsledků nebo chybnými údaji poskytnutými Zákazníkem.

6.4 Osoba, která provádí odběr, nese zodpovědnost za správný postup při odběru vzorku. Poskytovatel se zavazuje, že poskytne k odběrové sadě návod (na webu, ve formě letáku apod.) na správný odběr vzorku. 

6.5 Poskytovatel nenese odpovědnost za nesprávnou identifikaci zvířete či chybné označení vzorku během jeho odběru. 

6.6 Poskytovatel se zavazuje, pokud je to nutné, využívat laboratorní služby pouze těch třetích stran, které splňují certifikaci ISO/IEC 17025 a jejich kvalita byla ověřena Poskytovatelem.

7. Právo Zákazníka

7.1 Zákazník má právo požádat o likvidaci vzorku, vzorku DNA i genetických dat analyzovaného vzorku, které Poskytovateli odeslal za účelem objednané služby.

7.2 Zákazník má právo sdělit poskytovateli nesouhlas s interním testováním vzorku jako je uvedeno v bodě 8.1

7.3 Zákazník má právo reklamovat objednané služby či vadný výsledek služby, a to v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem a zák.č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a v souladu s následujícím reklamačním řádem Poskytovatele:

7.3.1 V případě zjištění chybného výsledku či výsledku, který je v rozporu s výslednou zprávou jiné laboratoře, kterou Zákazník má, Zákazník doloží jako důkaz tohoto tuto výsledkovou zprávu a potvrzení, že vzorek, u kterého je výsledek reklamován, byl identifikován, odebrán a označen během odběru správně. Následně bude Zákazník požádán Poskytovatelem o nový odběr vzorku pomocí nové odběrové sady, kterou mu Poskytovatel bezplatně poskytne. Poskytovatel provede nové vyšetření a pokud se prokáže, že Poskytovatel vydal reklamovaný výsledek skutečně chybně, vrátí Zákazníkovi plnou částku za objednané služby. V případě, že nový výsledek bude totožný s reklamovaným, nemůže být reklamace uznána a Zákazník bude muset uhradit polovinu částky za vyšetření, které bylo nutné opakovat v případě reklamace. Poskytovatel se zaručuje na přání Zákazníka doložit, že své postupy prováděl správně (protokoly a zápisy o provedené analýze) a tak, jak je uvedeno v bodu č. 6.1. 

7.3.2 Pokud dojde k prodlení v dodání odběrové sady nebo výsledkové zprávy ze strany Poskytavele (pokud nebylo se Zákazníkem dohodnuto jinak), má Zákazník právo objednané služby reklamovat.

7.3.3 Zákazník má právo reklamovat dodanou odběrovou sadu Poskytovatelem, pokud nebude kompletní nebo bude poškozena jakákoliv její součást potřebná k odběru vzorku.

7.3.4 Zákazník svou reklamaci podává písemně poštou na adresu laboratoře anebo elektronickou poštou na e-mail Poskytovatele uvedený na Webu.

7.3.5 Poskytovatel se zavazuje vyřídit reklamaci do 30 dní od jejího přijetí. Tímto jsou myšleny potřebné všechny administrační úkony, nikoliv samotné opakované testování vzorku, jak je uvedeno například v bodě 7.3.1.

8. Právo Poskytovatele

8.1 Poskytovatel si vyhrazuje právo používat přijaté vzorky k internímu testování (například pro vnitřní kontrolu kvality práce laboratoře, implementaci a validaci nových metod a testů apod.). V případě užití k vědeckým účelům, bude nejdříve požádáno o písemný souhlas Zákazníka, který vzorek do laboratoře odeslal. Zákazník má právo sdělit Poskytovateli, že si nepřeje, aby byl vzorek použit na interní testování v laboratoři Poskytovatele.

8.2 Poskytovatel má právo odmítnout dodaný vzorek, pokud nebyl odebrán správně a jeví se jako nevhodný pro zpracování v laboratoři nebo nebyl vzorek správně označen (nelze identifikovat, určit).

8.3 Poskytovatel má právo odmítnout dodaný vzorek, pokud se nejedná o správný typ biologického materiálu anebo nebyl dodán ve správném odběrové nádobě (zkumavka, krabička, zkumavka s antikoagulačním činidlem apod.), popřípadě by mohl ohrozit bezpečnost následného zpracování.

7. Ochrana osobních údajů

7.1 Poskytovatel nakládá s osobními údaji Zákazníků v souladu s platnými právními předpisy. 

7.2 Osobní údaje jsou uchovávány a chráněny před zneužitím a neoprávněným přístupem. 

7.3 Zákazník má právo požádat o výmaz svých osobních údajů z databáze Poskytovatele.

7.4 V případě využití laboratorních služeb třetích stran (viz bod 6.6), nebude těmto poskytován žádný osobní údaj Zákazníka. Vzorek je označován a spárován zcela anonymně. 

Další informace o ochraně osobních údajů jsou uvedeny v Zásadách osobních údajů na Webu Poskytovatele.

8. Zvláštní podmínky

8.1 Vzorky zaslané Zákazníkem musí splňovat specifikované požadavky uvedené na Webu.

8.2 Objednávku lze stornovat pokud ještě nedošlo k odeslání odběrové sady Zákazníkovi, popřípadě před potvrzením objednávky (viz bod 4). V tomto případě bude objednávka stornována celá bez poplatku. 

8.3 Vyšetření lze stornovat před přijetím vzorku do laboratoře. V tomto případě bude Zákazníkovi účtována pouze odběrová sada, kterou si k vyšetření objednal a která byla potřebná na odběr vzorku. 

8.4 Zrušení vyšetření během jeho zpracování (tj. po přijetí vzorku do laboratoře až po vydání výsledku) je s plnou úhradou za vyšetření, které bylo objednáno a potvrzeno mezi Poskytovatelem a Zákazníkem (viz body 3 a 4).

8.5 Zpráva o výsledku vyšetření nesmí být bez souhlasu Poskytovatele sdílená či kopírována jinak než celá. 

8.6 Zpráva o výsledku nesmí být po vydání Poskytovatelem nijak upravována či měněna.

9. Závěrečná ustanovení

9.1 Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1. 8. 2024 (aktualizováno 23. 8. 2024).

9.2 Poskytovatel si vyhrazuje právo tyto obchodní podmínky kdykoliv změnit. Změny budou zveřejněny na Webu a nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění.

9.3 Veškeré právní vztahy vzniklé na základě těchto obchodních podmínek se řídí právem České republiky.